Referenssejä

Asianajotoimisto Lindblad & Co:n kanssa tehty yleisneuvontasopimuksen avulla AP-Pinnoite Oy saa aina varmat vastaukset lakiosaamista vaativiin kysymyksiinsä, välttyen turhalta stressiltä ja riidoilta.

Koulutustilaisuus vakuutti Asianajotoimisto Lindblad & Co:n osaamisesta

Rakenteelliseen paloturvallisuuteen erikoistuneen AP-Pinnoite Oy:n ja Asianajotoimisto Lindblad & Co:n yhteistyö sai alkunsa koulutuksesta, johon AP-Pinnoitteen toimitusjohtaja Tuija Westerlund osallistui keväällä 2017.

”Asianajaja Minna Romun pitämässä koulutuksessa käsiteltiin työsuhteiden ongelmatilanteita. Pidin häntä tosi osaavana: huomasin, että hän selvästi tietää, mistä puhuu, ja ymmärtää työsuhteeseen liittyviä asioita todella hyvin”, Westerlund muistelee.

Syy siihen, miksi Westerlund koulutukseen alun perin tuli, oli tyytymättömyys heidän silloin käyttämäänsä asianajotoimistoon.

”Aiemmin käytimme pientä toimistoa, mutta olin jo jonkin aikaa miettinyt vaihtamista sellaiseen, jolla olisi laajemmin kokemusta erilaisista yrityksille vastaan tulevista ongelmista. Eniten tarvitsemme työsuhteisiin liittyvää lakiapua, mutta myös muita tilanteita varten on hyvä olla varautunut. Kiinnostukseni heräsi, kun Minna kertoi heidän tarjoamastaan vuosihintaisesta palvelusta yleisneuvontasopimuksella.”

Luottamus asianajotoimistoon tekee arjesta stressittömämpää

Yleisneuvontasopimus solmittiin pian ensitapaamisen jälkeen, ja Westerlund on ollut siihen erittäin tyytyväinen. Vajaan vuoden yhteistyön aikana on ehditty hoitaa jo monta juridista osaamista vaatinutta asiaa koeaikapurusta ja varoituksen antamisesta asiakkaan konkurssipesän hoitamiseen. Osa näistä on hoidettu yleisneuvontasopimuksen sisällä ja osa erillisellä toimeksiannolla.

”Koska itselläni ei ole tällaisista asioista kokemusta, on parempi, että asiantuntija hoitaa ne. Olen kokenut, että saan nyt rahalleni hyvin vastinetta. Edellisen asianajotoimiston jäljiltä jäi pelko, että lakipalveluista joutuu maksamaan liikaa, mutta Asianajotoimisto Lindbladin kanssa tätä pelkoa ei ole. Toisaalta olen myös valmis maksamaan hyvästä palvelusta”, Westerlund sanoo.

”Aiemman asianajajan hoitaessa asioita jouduin myös itse tekemään paljon, mutta nyt kaikki hoituu ilman että joudun itse stressaamaan. Voin keskittyä oman yrityksen pyörittämiseen. Ajansäästö ja stressin väheneminen ovat todella isoja hyötyjä. Yhteistyön myötä on tullut turvallisuudentunne, että apu on aina olemassa, jos jotain tulee.”

”Luotettavan asianajotoimiston löytäminen ei ollut helppoa, mutta nyt ei enää tarvitse miettiä vaihtamista. Yleisneuvontasopimus on paljon parempi vaihtoehto kuin soittaminen esimerkiksi yrittäjien neuvontaan. Asianajotoimisto Lindbladin ammattitaitoon voin luottaa. Uskallan kysyä heiltä tyhmempiäkin kysymyksiä ja tiedän, että saan varman vastauksen. He sanovat suoraan myös sen, jos asiaa ei kannata lähteä viemään oikeuteen eivätkä ajattele vain omaa etuaan laskun muodossa.”

Riidoilta välttyminen on suuri säästö

Westerlund panostaa ehdottomasti mieluummin ennakointiin lakiosaamista vaativissa asioissa kuin ottaa sen riskin, että asioista syntyy riitaa myöhemmin. Nyt yrityksellä on mahdollisuus pyytää apua esimerkiksi erilaisten sopimusten tekoon ja varmistaa, että kaikki yksityiskohdat menevät oikein.

”Kun asiantuntijan osaaminen on käytettävissä jo hyvissä ajoin, ei tule tehtyä työsuhteisiin liittyvissä asioissa tyhmyyksiä eikä tarvitse riidellä. Useita vuosia sitten tehdessämme ensimmäisille toimihenkilöillemme työsopimuksia emme tienneet tarpeeksi työehtosopimuksista, ja se johti riitaan työntekijän kanssa. Meille siitä tuli yhteensä 25 000 euron kustannukset, vaikka emme edes saaneet silloiselta asianajajalta sitä palvelua, minkä olisimme tarvinneet. Koko tilanne olisi voitu estää, jos meillä olisi ollut asianajotoimisto, jolta olisi voinut kysyä apua jo ennakkoon”, Westerlund toteaa.

Aiemman asianajotoimiston Westerlund oli valinnut paikallisuuden perusteella, koska ajatteli sen helpottavan yhteistyötä. Sittemmin hän kuitenkin huomasi, että tärkeämpi valintaperuste on osaamisen taso.

”Paikkakunnalla ei ole tässä merkitystä. Asianajotoimisto Lindbladin etu on se, että heillä on monia asianajajia, joilla on eri osaamisalueita. Heillä on sekä isoja että pieniä asiakkaita, joten he tuntevat molempien ongelmat. Meidän kaltaisillamme pienillä yrityksillä aika menee konkreettisten asioiden hoitamiseen, ja he osaavat ottaa sen huomioon tekemällä palvelun mahdollisimman jouhevaksi. Olen aina saanut heiltä heti vastauksen kiireelliseenkin asiaan, joko soittamalla tai laittamalla sähköpostiviestiä”, Westerlund kertoo.

”Olen päättänyt, että jos joku minulta kysyy, niin suosittelen kyllä Asianajotoimisto Lindbladia.”