Referenssejä

Kiinteistöpalvelu Talovarma Oy on Asianajotoimisto Lindblad & Co:n pitkäaikainen asiakas, joka arvostaa Lindbladin laajaa asiantuntemusta, huolellista perehtymistä asioihin ja oikeustapausten mallikasta hoitamista asiakkaan eduksi.

Talovarmalla on vakuututtu lakiasioiden yhteistyökumppanin tarpeellisuudesta

Taloyhtiöt ja isännöitsijät joutuvat usein ratkomaan vastuukysymyksiä, joissa juridinen asiantuntemus on enemmän kuin tarpeen. Korkeatasoisia isännöintipalveluita pääkaupunkiseudulla ja kehyskunnissa tarjoava Kiinteistöpalvelu Talovarma Oy on varautunut tähän yleisneuvontasopimuksella Asianajotoimisto Lindbladin & Co:n kanssa.

”Olen tehnyt yhteistyötä Asianajotoimisto Lindbladin & Co:n kanssa jo 90-luvulta lähtien aiemman kiinteistöhuoltoyritykseni osalta, ja Talovarman nimellä 2000-luvun alusta saakka. Olen nähnyt käytännössä palvelun hyödyt: hyvän palvelutason ja korkean onnistumisprosentin oikeuteen viedyissä tapauksissa. Asioihin perehdytään aina mahdollisimman hyvin, ettei jäisi aukkoja, jotka vaikuttaisivat negatiivisesti lopputulokseen”, kertoo Talovarman toimitusjohtaja Pertti Burgman.

Juridista apua niin pieniin kuin suuriinkin taloyhtiöiden haasteisiin

Vuosien aikana Lindblad & Co on auttanut Talovarmaa ja sen asiakkaita hyvin monen tyyppisissä lakiapua vaativissa asioissa. On ollut mm. yhtiöiden sisäisiä riitoja, juridista neuvontaa vaativia hallinnollisia asioita, vastikkeiden perintään liittyviä turvaamistoimenpiteitä ja urakkasopimusten teossa sekä liiketoiminnan myynnissä avustamista.

Lindblad & Co:n avulla Talovarma on saanut hoidettua tavallisten taloyhtiöiden haasteiden lisäksi myös hankalammat tapaukset osapuolten välillä oikeudenmukaisesti. Hyvä esimerkki tästä oli erään asunto-osakeyhtiön osana ollut liiketila, joka päätettiin eriyttää osakeyhtiöstä ja myydä liikerakennus sekä tonttiosuus.

”Tontti lohkottiin ja liikerakennus myytiin molempia osapuolia tyydyttävään hintaan. Lindblad hoiti myyntiin liittyvät asiat hinnan määrittelystä myyntineuvotteluihin, joita jouduttiin pitämään useita ennen kuin päästiin lopputulokseen. He myös huolehtivat yhtiöjärjestykseen ja rasitteisiin liittyvistä muutoksista sekä ohjeistivat, miten taloyhtiön kannattaa esittää asia osakkaille. Jos rakennusta ei olisi myyty, sen peruskorjaamiseen olisi kulunut yhtiöltä paljon rahaa. Kauppa oli erittäin mutkikas, mutta Lindbladin kanssa se onnistui asiantuntemuksella”, Burgman sanoo.

Lisäarvoa kiinteistöpalveluiden kokonaisuuteen

Sen lisäksi, että Lindbladin lakiapu on ratkaissut monia konkreettisia ongelmatilanteita, se on ollut Talovarmalle arvokas lisä palvelukokonaisuudessa.

”Pystymme kertomaan asiakkaalle, että meillä on suorat pitkäaikaiset kontaktit asianajotoimistoon. Asiakkaan ei tarvitse lähteä hakemaan lakiapua Kiinteistöliitosta, jossa asioihin otetaan usein vain yleisellä tasolla kantaa. Lindblad sen sijaan antaa yksityiskohtaisia neuvoja ja etenemismalleja, joista on apua juuri kyseisessä tilanteessa. Näin voimme tarjota tasokasta palvelua asiakkaallemme”, Burgman toteaa.

”Lindbladin palvelu on asiantuntevaa ja huolellista. Ennen etenemistä asioihin perehdytään kunnolla ja selvitetään asiakkaalle asian kaikki puolet, myös huonot. Silloin asiakkaalla on mahdollisuus päättää, edetäänkö jutussa. Koskaan ei lähdetä hätiköimään eteenpäin ja sitten ihmetellä, miten tässä näin kävi.”

”Omien kokemustemme ja asiakaskokemusten perusteella suosittelen ehdottomasti Lindbladia isännöitsijöiden ja taloyhtiöiden tarpeisiin. Heillä on erittäin laajasti ammattitaitoa ja kokemusta eri aloilta. Heidän eri toimistojensa kautta asiantuntijapalvelua on saatavilla valtakunnallisesti, eivätkä asiakkaat ole sidottuja yksittäiseen toimistoon tai henkilöön.”