Referenssejä

Asianajotoimisto Lindblad & Co:lta isännöintitoimisto saa nopeat ja luotettavat vastaukset lakikysymyksiin, joita heidän taloyhtiöasiakkaansa kohtaavat.

Jo seitsemän vuotta yleisneuvonta-asiakkaana

Joensuulainen isännöintitoimisto Karelian Kiinteistötili on ollut Asianajotoimisto Lindblad & Co:n yleisneuvontasopimusasiakkaana jo syksystä 2011 lähtien. Yhteistyövuosien aikana Karelian Kiinteistötilin yrittäjä, isännöitsijä Mikko Karttunen on todennut palvelusta olevan selkeästi hyötyä, sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille.

”Isännöintitoimiston arjessa törmäämme usein lakikysymyksiin. Kun jokin asia tulee ensimmäistä kertaa vastaan, sen ratkaisemiseen ei ole valmista kaavaa. Lakiasiantuntija pystyy auttamaan näissä tilanteissa”, Karttunen perustelee.

”Satuin yhdessä vapaamuotoisessa tilaisuudessa juttelemaan ihmisen kanssa, joka oli Asianajotoimisto Lindbladilla töissä. Hän ehdotti minulle yleisneuvontasopimusta, ja sitä kautta yhteistyömme alkoi.”

Yleisneuvontasopimus tuottaa lisäarvoa asiakkaille

Tilanteita, joissa Asianajotoimisto Lindbladin apu on tarpeen, tulee Karttusen arvion mukaan Karelian Kiinteistötilin arjessa eteen noin kerran kuussa tai kahdessa. Silloin asia hoituu yksinkertaisesti puhelulla tai sähköpostilla Asianajotoimisto Lindbladin nimetylle yhteyshenkilölle.

”Yleisneuvontasopimus on käytännössä puhelin- ja sähköpostineuvontaa. Useimmiten hoidamme yhteydenotot sähköpostitse ja saamme niihin aina hyvin vastaukset. Tavallisia neuvoa vaativia asioita työssämme ovat esimerkiksi huoneiston kunnossapitoon liittyvät vastuukysymykset ja ristiriitatilanteet osakkeenomistajien ja taloyhtiöiden välillä”, Karttunen kertoo.

Karttusen näkökulmasta yhteistyö on toiminut hyvin ja se on parantanut isännöintitoimiston asiakkailleen tarjoamaa palvelua.

”Yleisneuvontapalvelu on tuonut lisäarvoa asiakkaillemme. Kun meillä on käytössämme lakipalvelu, josta löytyy aina nopeasti vastaus, pystymme tarjoamaan myös asiakkaidemme suuntaan asiantuntevampaa palvelua. Monesti ensimmäisen kysymyksen jälkeen tulee vielä jatkokysymyksiä, kun tilanne elää asiakkaankin puolelta. Yhteistyömme on sujuvaa vuoropuhelua.”

Tehokkuutta isännöintitoimiston työhön

Toisaalta yleisneuvontasopimus on tehostanut myös isännöintitoimiston omaa ajankäyttöä.

”Asioiden selvittäminen tällaisissa tilanteissa veisi paljon enemmän aikaa, jos lähtisimme itse etsimään tietoa laista ja sen tulkinnasta. Lindbladin palvelu tuo tehokkuutta toimintaamme”, Karttunen toteaa.

”Asianajotoimisto Lindbladilta vastaukset tulevat aina nopeasti ja ne ovat kattavia. Ne myös osataan kertoa selkeästi ja kansantajuisesti niin, ettei jää epäselvyyksiä.”

”Palvelu on ollut hyvää, ja osaamista Asianajotoimisto Lindbladilta löytyy. Kyllä minä suosittelisin heitä muillekin yritysasiakkaille”, Karttunen lopettaa.